(Un)Abhängigkeit der Medien/ (nie)zależność środków masowego przekazu

Internationaler Journalistenpreis „1989 – 2009: Europa im Dialog“

Zum 20. Jahrestag der friedlichen Revolution in Europa schreibt MitOst den Internationalen Journalistenpreis „1989 – 2009: Europa im Dialog“ aus. Gesucht werden Beiträge über das zusammenwachsende Europa jenseits der alten Trennlinie von Ost und West.

Veröffenlichung/ data publikacji: 12.06.2009

Krótka historia „Dziennika”

„Dziennik” to pierwsza ogólnopolska gazeta, która nie dała rady kryzysowi. Z tej okazji jedni wznoszą lampkę szampana, inni czekają na czarną polewkę.

Veröffenlichung/ data publikacji: 09.06.2009

Awansowany w TVP za Libertas

Jan Pinski został dzisiaj szefem agencji informacji TVP.

To awans. Pinski, który od marca szefował najważniejszemu programowi informacyjnemu w telewizji publicznej ''Wiadomościom'', został dziś nowym dyrektorem agencji informacji TVP (to czapa nad wszystkimi programami informacyjnymi telewizji publicznej).

Veröffenlichung/ data publikacji: 09.06.2009

Koniec "Dziennika". Od jesieni nowa gazeta Springera i Inforu

Axel Springer Polska obejmie 49 proc. udziałów w spółce Infor Biznes, do której wniesie swój drukowany tytuł - "Dziennik Polska Europa Świat" - oraz serwis internetowy Dziennik.pl - podała w komunikacie spółka Infor PL.

Veröffenlichung/ data publikacji: 03.06.2009

Okrutna zemsta prezesa Farfała

Bojkot "Gazety Wyborczej" przez TVP to zemsta prezesa Farfała m.in. za ujawnienie przez "Gazetę" jego neonazistowskiej przeszłości i bliskich kontaktów z LPR.

Veröffenlichung/ data publikacji: 29.05.2009

Paradoks Kubusia Puchatka a tekst w "Spieglu"

Nie lubię naszego kota, bo jest głupi, zachłanny i wredny. Ale mówi ludzkim językiem, co różni go korzystnie od wielu polityków. W ubiegłym tygodniu miało to miejsce: niemiecki tygodnik 'Der Spiegel' opublikował tekst o pomocnikach Hitlera w innych krajach europejskich. Uderzył w stół, a w Polsce (i tylko w Polsce) nożyce się odezwały.

Veröffenlichung/ data publikacji: 25.05.2009

"FAZ": TVP niszą narodowej prawicy

Telewizja Polska jest "niszą, w której przetrwały struktury narodowej prawicy" - pisze niemiecki dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung". Gazeta pisze też o "narodowej gorliwości oraz alergii na Niemcy" braci Kaczyńskich.

Veröffenlichung/ data publikacji: 23.05.2009

Początek końca Farfała w TVP

Być może już latem Piotr Farfał przestanie rządzić telewizją publiczną, a trzęsąca mediami publicznymi koalicja braci Kaczyńskich, Romana Giertycha i Andrzeja Leppera przejdzie do historii.

Jest to możliwe, bo wczoraj wieczorem Sejm uchwalił ustawę o mediach publicznych. Za głosowało 257 posłów (PO, PSL i SLD), przeciw - 162 (PiS), wstrzymało się 6 posłów. Teraz ustawą zajmie się Senat. Jeśli prezydent Lech Kaczyński nie skieruje jej do Trybunału Konstytucyjnego, może wejść w życie latem.

Veröffenlichung/ data publikacji: 22.05.2009

Farfał w TVP realizuje politykę Giertycha

Agnieszka Kublik: Dziś posiedzenie rady nadzorczej TVP, być może ostatnie przed końcem kadencji. Czy odwołacie p.o. prezesa TVP Piotra Farfała?

Krzysztof Czabański, członek rady nadzorczej TVP (z rekomendacji PiS): Szanse oceniam na 50:50. Podczas poprzedniego posiedzenia to się nie udało, bo było 4:4. Przesądził głos przewodniczącego Łukasza Moczydłowskiego (z rekomendacji LPR), bo głosował przeciwko zawieszeniu Farfała.

Brakuje więc jednego głosu. Potrafi pan przekonać, że TVP lepiej będzie bez Farfała?

Veröffenlichung/ data publikacji: 08.05.2009

Dlaczego Polacy nie zbojkotowali TVP

Pretensje, że tzw. masy nie wykonały ruchu pt. niewłączanie telewizora 3 maja na znak protestu przeciwko rządom Farfała w TVP, można mieć tylko do opiniotwórczych elit, które tego apelu nie poparły zdecydowanie - rozmowa z Andrzejem Rychardem, socjologiem, kierownikiem Szkoły Nauk Społecznych IFiS PAN i wykładowcą SWPS.

Veröffenlichung/ data publikacji: 06.05.2009