(Un)Abhängigkeit der Medien/ (nie)zależność środków masowego przekazu

Bojkot TVP czy dyskusja?

Kiedy przeczytałem słowa Krzysztofa Krauzego o "brunatnym przewrocie" w TVP, z jednej strony się ucieszyłem, że wreszcie ktoś zaczął o tym publicznie mówić. Z drugiej jednak mam nieodparte wrażenie, że nastąpiło to o kilka, a może kilkanaście lat za późno.

Veröffenlichung/ data publikacji: 02.05.2009

Kurzfilm zum Tag der Pressefreiheit

P R E S S E M I T T E I L U N G

Sieben Journalistenorganisationen präsentieren Kurzfilm
zum Tag der Pressefreiheit

Spot soll an über 800 Reporter erinnern, die ermordet wurden,
seit die UNO vor fünfzehn Jahren den 3. Mai zum internationalen Tag der
Pressefreiheit ausgerufen hat.

Tag für Tag sind Reporter auf der Welt Repressionen ausgesetzt.
Ob im Irak, in Birma, in Mexiko, Russland, Usbekistan oder Kolumbien.
Sie werden wegen ihrer Recherchen über Korruption, Willkür und Gewalt
bedroht oder sogar getötet.

Veröffenlichung/ data publikacji: 30.04.2009

Film o Sendlerowej bez TVP

PISF, resort kultury i TP SA kupią prawa do amerykańskiego filmu o bohaterskiej Irenie Sendlerowej "Miss Irena's Children" w reż. Johna Kenta Harrisona.

Jak już pisaliśmy nowy zarząd TVP wycofał się z wcześniejszych zobowiązań. Na wczorajszej konferencji ogłoszono, że szefowa PISF Agnieszka Odorowicz przyzna na ten cel 2,5 mln zł, a minister kultury Bogdan Zdrojewski - 1,5 mln zł. W ostatniej chwili namówili też Telekomunikację Polską, która zainwestuje 1 mln zł.

Veröffenlichung/ data publikacji: 16.04.2009

Farfalizacja TVP jeszcze potrwa

Rada nadzorcza TVP głosami LPR i Samoobrony odrzuciła wniosek Krzysztofa Czabańskiego o zawieszenie p.o. prezesa telewizji Piotra Farfała.

Veröffenlichung/ data publikacji: 15.04.2009

Strachy Na Lachy bojkotują TVP Piotra Farfała

Muzycy grupy Strachy Na Lachy zażądali natychmiastowego usunięcia kandydatury ich zespołu z plebiscytu Superjedynek. Powód? Neonazostowska przeszłość prezesa TVP Piotra Farfała.

Jako zespół nie chcemy swoją twórczością, nazwą i czymkolwiek innym - związanym z nami - w jakikolwiek sposób być kojarzeni z obecną ekipą dowodzącą państwową telewizją. Bawcie się sami - bez nas i nie naszym kosztem”.

Piotr Farfał pochodzi z Głogowa. Był działaczem Młodzieży Wszechpolskiej.

Veröffenlichung/ data publikacji: 09.04.2009

Precz z kolesiami w TVP! My chcemy pracować

W odpowiedzi na list Krzysztofa Krauzego "Nie dla Piotra Farfała", zamieszczony w ''Gazecie Wyborczej'' 6 kwietnia 2009 r. wymienione niżej związki zawodowe pracowników twórczych TVP S.A. oświadczają, co następuje: Z mieszanymi uczuciami przeczytaliśmy zarówno list wybitnego reżysera, jak i liczne wypowiedzi wybitnych osobistości świata kultury. Z jednej strony cieszy nas niezmiernie fakt, że dzięki "Gazecie Wyborczej" zabrzmiało głośno ''nie'' dla polityki w telewizji publicznej.

Veröffenlichung/ data publikacji: 08.04.2009

Bojkotujmy TVP

List Krzysztofa Krauzego* do widzów telewizji publicznej

Veröffenlichung/ data publikacji: 07.04.2009

Nie dla Farfała

O odwołanie Farfała z funkcji prezesa kilkakrotnie apelowało stowarzyszenie przeciw antysemityzmowi i ksenofobii Otwarta Rzeczpospolita (Otwarta.org). Zwracało się m.in. do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, a także do premiera, marszałków Sejmu i Senatu, ministrów i posłów. Bezskutecznie. Tymczasem współpracę z TVP zerwała niedawno niemiecko-francuska stacja kulturalna ARTE, która uznała, że kontakt z firmą zarządzaną przez znanego ze skrajnego nacjonalizmu Farfała jest sprzeczny z wartościami firmy.

Veröffenlichung/ data publikacji: 06.04.2009

Axel Springer macht Rückzieher in Polen

Der Medienkonzern Axel Springer hat bei seiner Expansion im Ausland einen Rückschlag erlitten. Nach Monaten des Prüfens hat der Berliner Printriese im letzten Moment auf ein Angebot für die Übernahme des polnischen Wirtschaftsblatts "Rzeczpospolita" verzichtet. Das bestätigte ein Sprecher des "Bild"-Konzerns dem Handelsblatt auf Anfrage.

Veröffenlichung/ data publikacji: 18.03.2009