(Un)Abhängigkeit der Medien/ (nie)zależność środków masowego przekazu

"Rzeczpospolita" ma jednego właściciela

Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Gremi Media, jest już 100-proc. właścicielem „Rzeczpospolitej". Dziś odkupił (jako przedsiębiorca Gremi Grzegorz Hajdarowicz) od należącego do Skarbu Państwa Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita 48,99 proc. udziałów w spółce Presspublica. Kilka dni temu spółka Gremi Media sp. z o.o., w której Hajdarowicz ma 100 proc. udziałów, kupiła kontrolny pakiet 51,01 proc. udziałów Presspubliki od brytyjskiego wydawcy Mecom.

Veröffenlichung/ data publikacji: 13.10.2011

Nergal odchodzi z TVP

Adam Darski "Nergal" nie będzie miał własnego programu w TVP, ani nie będzie jurorem w drugiej edycji programu "The Voice of Poland", jeśli telewizja się na nią zdecyduje - powiedziała rzeczniczka TVP Joanna Stempień-Rogalińska.
Rzeczniczka potwierdziła tym samym informacje, które po spotkaniu z prezesem TVP Juliuszem Braunem na stronie Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy podał jego prezes ks. Bolesław Karcz. Napisał on, że "prezes TVP powiedział, że zatrudnienie tak kontrowersyjnej osoby, jak p. Adam Darski było błędną decyzją".

Veröffenlichung/ data publikacji: 13.10.2011

Prawica w SDP

Z soboty na niedzielę Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich wybrało nowe władze - w skład zarządu weszli wyłącznie dziennikarze o poglądach konserwatywnych. - Zapowiada się niewesoło. Nie wiem, czy nie będę zmuszony złożyć swojej funkcji - komentuje wybory honorowy prezes SDP Stefan Bratkowski. W głosowaniach klęskę poniosła frakcja liberalna reprezentowana głównie przez warszawski oddział Stowarzyszenia.
Wybory mają kilkumiesięczną historię. Wiosną tego roku do SDP zaczęli zapisywać się nowi dziennikarze, m.in. "Gazety Polskiej", rzucając hasło przejęcia władzy w Stowarzyszeniu.

Veröffenlichung/ data publikacji: 03.10.2011

Kościół kłóci się o Nergala

Polski Kościół ostro krytykuje publiczną telewizję, odkąd Adam Nergal Darski, lider zespołu Behemoth, został jurorem muzycznego show ''The Voice of Poland''. Duchowni i prawicowi publicyści zarzucają TVP, że promuje satanizm, bo Nergal na swoim koncercie podarł Biblię, a fanów pozdrawiał okrzykiem ''Heil Satan!''.

Veröffenlichung/ data publikacji: 29.09.2011

Ks. Boniecki przekonuje bpa Meringa do Ewangelii

- Jeśli mówimy, że chcemy rozmawiać z niewierzącymi, jeśli uczymy o miłości nieprzyjaciół, to chyba w konsekwencji musimy z szacunkiem traktować prawdziwych niewierzących i prawdziwych nieprzyjaciół - dopuszczając ich do głosu - pisze b. redaktor naczelny "Tygodnika Powszechnego" w specjalnym oświadczeniu w odpowiedzi na zarzut popierania satanistów. Chodzi oczywiście o polemikę w sprawie występów lidera grupy Behemot, Nergala - Darskiego, w TVP.

Veröffenlichung/ data publikacji: 29.09.2011

Ein Satanist im TV sorgt in Polen für Aufregung

Der polnische Black-Metal-Sänger Adam Darski, genannt Nergal, sammelt in diesen Tagen Erfahrungen mit der Mainstream-Kultur. Die Beteiligung des Leadsängers der polnischen Band Behemoth bringt Kirchenvertreter und konservative Politiker zur Weißglut. Denn Nergal gilt als Satanist, der vor vier Jahren bei einem Konzert eine Bibel zerriss. Der danach folgende Prozess wegen Verunglimpfung religiöser Gefühle endete mit einem Freispruch.

Veröffenlichung/ data publikacji: 27.09.2011

Polen: Kirche wettert gegen "Satanisten" im TV

Der öffentlich-rechtliche polnische Fernsehsender TVP 2 gerät immer stärker unter Beschuss vonseiten der katholischen Kirche und konservativer Politiker. Grund ist die Teilnahme des Musikers Adam Darski in der Jury der neuen Casting-Show "The Voice of Poland". Darski sei ein Satanist und leugne christliche Werte, so seine Kritiker.

Veröffenlichung/ data publikacji: 16.09.2011

Polska na kolanach. Ratunkiem nowa gazeta

Zapowiedź nowego rozbioru Polski, mało wiarygodny tekst o aferze prezydenta Bronisława Komorowskiego oraz obrona Muppetów przed homoofensywą - w kioskach ukazał się pierwszy numer nowego dziennika o nazwie "Gazeta Polska Codziennie".
Veröffenlichung/ data publikacji: 10.09.2011

Geteiltes Vaterland

Die erste Nummer des neuen polnischen Boulevardblatts Gazeta Polska codziennie - "tägliche Polnische Zeitung" - wirkt, als hätte der rechtsnationale Chefredakteur Tomasz Sakiewicz Angst vor seiner Aufgabe bekommen, so bieder wirkt es. Auf 16 Seiten gibt es Klatsch, der höchst ideologisch und von Untergangsstimmung getragen wird. Schon auf der Titelseite irritieren Bild und Schlagzeile: Ein bekümmert dreinsehender Präsident Bronislaw Komorowski blickt auf den fett und rot gedruckten Satz: "Er ging in den Knast". Erst bei näherem Hinsehen klärt sich das offenbar gewollte Missverständnis auf.

Veröffenlichung/ data publikacji: 10.09.2011

Maria Bartczak nowym szefem TVP Szczecin

Maria Bartczak została p.o. dyrektorem 22 sierpnia. Piotrowi Lichocie nie przedłużono kontraktu - informuje Agnieszka Dominiak z biura prasowego TVP. Nowa dyrektor z telewizją publiczną związała się w 1990 r. - pracowała m.in. w "Wiadomościach". Od 1999 do 2007 r. była korespondentem TVP w Berlinie. Przez ostatnie cztery lata - w ramach urlopu udzielonego jej przez TVP - była rzecznikiem Ambasady RP w Berlinie.
Na początku lat 90. przez siedem lat była rzecznikiem prasowym wojewody Marka Tałasiewicza.

Veröffenlichung/ data publikacji: 25.08.2011
Inhalt abgleichen