(Un)Abhängigkeit der Medien/ (nie)zależność środków masowego przekazu

Muskelspiele an der Donau

Man muss sich vielleicht von der Journalistin Julia Varadi eine Anekdote bestätigen lassen, die sie hier alle erzählen. Als Daniel Cohn-Bendit an einer Pressekonferenz der ungarischen Grünen teilnahm, fragte ihn ein Journalist, warum er es schlimm finde, dass die neue Verfassung die Nationalhymne zitiere und ob die sexuelle Belästigung von Kindern für ihn zu den demokratischen Grundwerten zähle. Cohn-Bendit antwortete souverän, ruhig und fundiert.

Veröffenlichung/ data publikacji: 14.05.2011

Niedyplomatyczne naciski MSZ na TVP

Rzecznik MSZ Marcin Bosacki chciał, by TVP wysłała z rządową delegacją do Tunezji wskazaną przez niego reporterkę. Chodziło o kwietniowy wyjazd delegacji z Lechem Wałęsą i wiceministrem spraw zagranicznych Krzysztofem Stanowskim do Tunezji. Bosacki chciał, by z delegacją poleciała reporterka Justyna Dobrosz-Oracz, i wysłał jej zaproszenie. Gdy dowiedziała się o tym szefowa "Wiadomości" Małgorzata Wyszyńska, zadzwoniła do Bosackiego z informacją, że poleci Piotr Górecki, bo to on zajmuje się polityką międzynarodową. I tak też się stało.

Veröffenlichung/ data publikacji: 13.05.2011

4. Deutsch-Polnische Medientage vom 30.05. bis 01.06. in Grünberg (Zielona Góra)

Den feierlichen Akzent der Medientage setzt auch 2011 die Gala zur Verleihung des Deutsch-Polnischen Journalistenpreises. In diesem Jahr wird der Preis, bei dem Mecklenburg-Vorpommern als Stifter beteiligt ist, zum 14. Mal in den drei Kategorien Print, Radio und TV vergeben. Die Landesregierung wird bei den Medientagen durch Justizministerin Uta-Maria Kuder vertreten sein, die während der Gala in Vertretung des Ministerpräsidenten den "Staffelstab" für die Durchführung der 5. Deutsch-Polnischen Medientage 2012 in Schwerin übernehmen wird.

Veröffenlichung/ data publikacji: 11.05.2011

Zawieszone fora: "Faktu", "Newsweeka"...

Wydawca we wczorajszym komunikacie poinformował, że robi to do czasu, aż znajdzie sposób, by eliminować "komentarze o charakterze antysemickim, urągające mniejszościom narodowym czy religijnym. Nie chcemy też postów obrażających poszczególne osoby czy grupy ludzi niezależnie od ich orientacji, narodowości czy przekonań" - wyjaśnia Ringier Axel Springer Polska.

Veröffenlichung/ data publikacji: 10.05.2011

Niemiecka prasa o Janie Pawle II

Jan Paweł II dał imponujące świadectwo swojej pobożności, ale ponosi też współodpowiedzialność za skandale - pisze niemiecki dziennik "Sueddeutsche Zeitung" przed niedzielną beatyfikacją polskiego papieża.

Veröffenlichung/ data publikacji: 30.04.2011

Białoruskie ministerstwo wnioskuje o zamknięcie opozycyjnych gazet

Białoruskie Ministerstwo Informacji zwróciło się z wnioskiem do Najwyższego Sądu Gospodarczego o wstrzymanie wydawania dwóch opozycyjnych gazet: "Naszej Niwy" i "Narodnej Woli" - podała w środę oficjalna agencja BiełTA.
Ministerstwo powołuje się na ustawę o mediach i jej punkt mówiący o skutkach udzielenia redakcji w ciągu roku co najmniej dwóch ostrzeżeń.

Veröffenlichung/ data publikacji: 27.04.2011

Prokuratura: Szacunek dla dziennikarzy

Warszawska prokuratura umorzyła pierwsze dwa z kilku śledztw o przecieki ze sprawy smoleńskiej. Bo śledztwu smoleńskiemu nie zaszkodziły. A dziennikarze mają prawo do ujawniania informacji w sprawach ważnych dla opinii publicznej. Nowy trend w prokuraturze? Zamiast ścigania docenienie społecznej roli dziennikarzy?
Veröffenlichung/ data publikacji: 26.04.2011

Juliusz Braun nowym prezesem TVP

Wiceprezesami zostali Bogusław Piwowar, związany z lewicą, i Marian Zalewski związany z PSL.Taką decyzję podjęła rada nadzorcza. Teraz KRRiT musi ten wybór zatwierdzić. Może to zrobić najwcześniej we wtorek. Do tego czasu p.o. prezesa jest Braun.

Veröffenlichung/ data publikacji: 16.04.2011

"FAZ" o rocznicy: dzwony, fanfary i fałszywe tony

Rocznica katastrofy smoleńskiej stała się demonstracją rozdarcia Polski w polityce wewnętrznej i w stosunkach z Rosją - ocenia niemiecki dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung".

Veröffenlichung/ data publikacji: 11.04.2011

Protest bei der "Frankfurter Rundschau" - Die Redaktion steht auf

Jetzt meldet sich die Redaktion hörbar zu Wort. Sie schöpft Hoffnung aus vielen Protestmails von Lesern und Einträgen im FR-eigenen Bronski-Blog, der wie der taz-Hausblog funktioniert. "Die Rundschau muss in Frankfurt bleiben", fordern nun Redaktion und Betriebsrat, das gelte vor allem für die vom Umzug nach Berlin bedrohte Mantelredaktion, die den überregionalen Teil der Zeitung bestreitet. Auch die Berichterstattung aus der Region müsse in den Händen der Frankfurter Rundschau bleiben – hier ist geplant, einzelne Lokalausgaben in eigenständige Tochterunternehmen auszulagern.
Veröffenlichung/ data publikacji: 07.04.2011

Beiträge aus der deutsch-polnischen Grenzregion

Vielleicht interessieren Sie sich für einen der aktuellen Beiträge aus der deutsch-polnischen Grenzregion:

Inhalt abgleichen